FLEX PDO part 1
Przed wyjazdem do Stanów Zjednoczonych uczestnicy programu
FLEX, których w tym roku jest 43 muszą wziąć udział w PDO- PRE DEPARTURE
ORIENTATION. W tym roku miało to miejsce w Jachrance w dniach 9-12 lipca.
Rano musiałam wstać o 4:40, bo o 6:33 wraz z Wiktorem
mieliśmy pociąg do Warszawy (bilety były kupowane przez program i nie
musieliśmy za nie płacić). Podróż nam minęła bardzo szybko i już o 10 byliśmy w
Warszawie, więc wraz z innymi finalistami spotkaliśmy się trochę wcześniej w
okolicach Pałacu Kultury i Nauki, które było naszym miejscem zbiórki. Zbiórka
była o 11 przed Pałacem Kultury i Nauki. Gdy wszyscy zapakowali się do autokaru
ruszyliśmy do Jachranki. Pokoje były 3-osobowe i przydzielane losowo. Mieliśmy
chwilkę czasu, by się rozpakować i lepiej poznać przed obiadem, a następnie
mieliśmy pierwsze zajęcia o godzinie 14. Zajęcia zaczęło się od pisania esejów
na trzy tematy, każdy miał inne. Zajęcia były każdego dnia od 9 do 22 i każde
były na inny temat. Pierwszego dnia były to: Powitanie i wprowadzenie: cele
PDO, kto i czym jest FLEX, placement organizations, rozwiązywanie problemów i
łańcuch komunikacji. Zajęcia te mogą wydawać się nudne, ale tak nie jest. Są
one bardzo ciekawie prowadzone przez nauczycielki, ale także FLEX alumni,
którzy mogli podzielić się z nami swoim doświadczeniem. Często były łączone z
grami i zabawami by się lepiej poznać a także by nie siedzieć cały czas i
słuchać ale też by uprzyjemnić sobie czas. Dostaliśmy także zadanie domowe,
które polegało na zabraniu co najmniej 5 podpisów od nauczycieli, które
mogliśmy zdobyć przez rozmawianie z nauczycielami i alumnami na różne tematy.
Mieliśmy także inne zadanie w grupach, które także były dopierane losowo.
Zadanie to polegało na zrobieniu plakatu i prezentacji przez 3 dni na podany
temat, moja grupa miała świąta, które są w Polsce. Po zajęciach była kolacja i
mieliśmy chwilę czasu dla siebie do 22.30, po 22.30 trzeba było gasić światła.
Pobudka była codziennie o 7.30 a śniadanie o 8. Od 9
zaczynały się zajęcia w 3 mniejszych grupach, do których zostaliśmy dobrani
losowo pierwszego dnia i każda grupa miała na start 50 punktów. Punkty można
było stracić przez rozmawianie po polsku lub spóźnianie się na zajęcia a można
było je zdobyć za bycie na czas, lub za zadanie domowe, które się podliczało
pod koniec PDO. Ja byłam w grupie zielonych, ale były także niebiescy i żółci.
Tego dnia mieliśmy zajęcia na temat:Amerykańska rodzina i ich wartości, ty i
twoja rodzina goszcząca, różnorodność i tolerancja, understanding your
culltural baggage, przystosowanie się do życia w innej kulturze, IEW
preparation, making a budget, high school activities. Lekcja dotycząca
pieniędzy była bardzo pomysłowa, bo dostaliśmy 125 papierowych dolarów. Zadanie
polegało na mądrym wydawaniu i oszczędzaniu pieniędzy. Mnie na koniec miesiąca
został tylko 1$. Pomiędzy zajęciami były przerwy owocowe, kawowe i
ciasteczkowe. Wieczorem mieliśmy zajęcia high school class activities. W
mniejszych grupach chodziliśmy po klasach i mieliśmy zajęcia takie, jakie są w
amerykańskich szkołach. Był to
taniec, drama/theatre, sports i history and geography. Zajęcia były mega
ciekawe i bardzo fajnie przeprowadzone. Nauczyliśmy się nowych tańców, gier,
jak i sportów amerykańskich takich jak baseball.
Jak chcecie się dowiedzieć więcej o programie Flex zapraszam was także do czytania blogów innych flexerów: Magdy i Wiktora 😊
Więcej zdjęć znajdziecie na stronie programu FLEX
Cześć.
OdpowiedzUsuńChciałabym pojechać z Flexem na wymianę,ale jeszcze nie teraz.
Jak wygląda cała aplikacja?
Jakie trzeba mieć oceny żeby się zakwalifikować?
I jaka jest szansa że ktoś się dostanie?
pozdrawiam.
Hejka
UsuńNa ten temat pojawi się osobny blog w sierpniu :)
Cześć.
OdpowiedzUsuńChciałabym pojechać z Flexem na wymianę,ale jeszcze nie teraz.
Jak wygląda cała aplikacja?
Jakie trzeba mieć oceny żeby się zakwalifikować?
I jaka jest szansa że ktoś się dostanie?
pozdrawiam.